Pages

torsdag 5. november 2015

SIP Cultural Evening

Hvert semester har studentene ved Study in India Program (SIP) et show for resten av universitetet, og i går var det duket for dette semesterets show! Hadde noen fortalt meg for et halvt år siden at jeg skulle synge en sang på hindi foran masse folk hadde jeg ikke trodd på det i ett eneste sekund, men det var nå likevel det jeg og de 11 andre i hindi-klassen gjorde i går. SIP-studentene stod for hele programmet, og vi serverte publikum kuchipudi dans (klassisk indisk dans), khattak dans (klassisk indisk dans), sang på både hindi og engelsk, sketsj på hindi, bollywood dans, hiphop dans og dikt. Programmet ble meget vellykket og det virket som om alle var veldig fornøyde!
Etter showet var det middag med alle som er involvert i SIP. De hadde pyntet SIP-bygningen med lyslenker og satt opp bord og stoler på plenen og gjort stedet om til det nydeligste stedet på campus! Alle gikk i sarier, churidarer, fine kurtaer og finstas, og vi fikk servert fantastisk mat!
4 timer før showtime møtte vi alle opp i auditoriet for å dekorere og gjøre siste finpuss på opptredenene. 
Før showet startet var backstage et eneste stort kaos med klær, sminke og sarier som fløy i alle retninger. Det å ta på seg en sari er vanskeligere enn det ser ut som, men vi fikk god hjelp av Ishmeet.
Sminket for kuchipudi! 
Samosa og chai er alltid en snacksvinner.
Jeg og Ananda fikk låne sarier av Bhavani<3
Kameraet mitt sin automat-innstilling var ikke så veldig glad i scenelyset, så på alle bildene mine fra showet ser alle kritthvite ut. Ananda sine kamerainnstillinger derimot taklet scenelyset veldig bra.  
Kuchipudi!
Meghan imponerte alle med Khattak dans!
SIP har to hindi-klasser i år. Klassen vår sang"All izz well", mens den andre klassen framførte en sketsj med stor suksess. Begge deler på hindi!
Link til hindi-sangen for interesserte:
SIP-bygningen skinte som aldri før med lyslenker og damer i sarier.
Dette må være det mest indiske bildet som fins av meg. På veien hjem møtte vi en gjeng med vannbøfler som lå og chillet rett ved hostelet vårt. Universitetscampusen har mange av disse, så vi møter på dem stadig vekk. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Copyright @ Travel Journal. Blog Design by KotrynaBassDesign